Bizisland godkendt EAN

Astrofysik for travle mennesker, mp3

Flere detaljer

700,00 Ekskl. moms

Om Astrofysik for travle mennesker som mp3-lydbog

Universet er på én gang vores hjem og en verden af enormt komplekse begreber. Så hvordan skal alle vi, der ikke har en grad i fysik, forstå det? Den berømte amerikanske astrofysiker Neil deGrasse Tysons lille, charmerende bog Astrofysik for travle mennesker er skrevet, så du og jeg kan få en fornemmelse af vores vilde og smukke hjem, mens vi venter på bussen eller morgenkaffen brygger færdig. Her er alle de vigtigste idéer og opdagelser, der ligger til grund for vores moderne forståelse af universet, serveret med liv, vid og en humoristisk pen.

Fra Big Bang til sorte huller, fra kvarker til kvantemekanik og mørkt stof og jagten på at opdage exoplaneter og finde andet liv i universet. Neil deGrasse Tyson er en stor formidler, der ikke alene kan forklare astrofysik, så vi alle kan forstå det, men også formår at sætte videnskaben ind i et større perspektiv – og give stof til undren og eftertanke.

Han opfordrer os til så ofte som muligt at træde ud, læne nakken tilbage og kigge op i nattehimlen. Fortabe os i, hvor storslået vores univers er og sætte livet og kloden i et kosmisk perspektiv. Astrofysik for travle mennesker er grundlæggende godt selskab – og efterlader en både klogere, mere nysgerrig og fuld af forundring.

Kurv